مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تهیه ماسک صورت با روغن زیتون

ماسک روغن زیتون

در این مقاله سعی بر آن داریم تا طرز تهیه ماسک صورت روغن زیتون را برای شما همراهان عزیز شرح دهیم. این ماسک را می توان به راحتی با مواد موجود در آشپزخانه تهیه کرد.

پوست خشک : برای پوست های خشک ، چروکیده و آفتاب سوخته این ماسک بهترین گزینه می باشد. یک کاسه تهیه کنید و یک عدد زرده تخم مرغ ، یک قاشق غذاخوری آرد و نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون در آن بریزید. آن ها را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی بدست آید. ترکیب بدست آمده را بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای حفظ رطوبت پوست های خشک توصیه می شود که دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

پوست معمولی : برای پوست های معمولی ماسک صورت به این صورت تهیه می شود ، نصف فنجان ماست ، نصف فنجان آب خیار و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون را باهم مخلوط کنید. حال ماسک را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. بدون شک پوست های معمولی تقریبا سالم هستند اما استفاده از این ماسک یکبار در هفته برای مراقبت از پوست صورت ضروری است.

پوست چرب : طرز تهیه ماسک برای پوست های چرب به این شکل است که یک فنجان بلغور جو دوسر ، نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون ، نمک دریایی و نصف فنجان شیر ترش را مخلوط می کنید. سپس ماسک را بمدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود می گذارید و آن را می شویید. این ماسک از ایجاد جوش و آکنه که پوست چرب بسیار مستعد آن است جلوگیری می کند.

انواع مختلف پوست : یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با نصف قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید. در مرحله بعد مقداری شیر به آن اضافه کنید تا یک خمیر یکدست درست شود. مخلوط را به طور مساوی بر روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید ماسک حدود نیم ساعت بر روی صورت شما بماند سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید هر هفته مورد استفاده قرار دهید و توجه داشته باشید که برای انواع مختلف پوست مفید است.

منبع: تولید کننده روغن زیتون

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده